سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزه های حقوق کیفری -جرم شناسی -بزه دیده شناسی
قالب وبلاگ
یک روز، یک حدیث
موضوعات وب
مقالات سید صادق اکبری
دانلود جزوات و مقالات
موسیقی وبلاگ
آمار بازدید
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 175173
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جواد کارگزاری وکیل دادگستری در نامه ای به ریاست قوه قضائیه که سایت الف آن را منتشر کرده است، نکاتی را درباره مشاوران ایشان با عنوان «لطفا از مشاورین خود دفاع کنید»، ذکر می کند.

الف به قلم این وکیل جوان می نویسد:
امروز به طور اتفاقی متوجه شدم که جنابعالی چند ماه پیش خانم مرضیه وحید دستجردی را به عنوان مشاور خود برگزیده اید. تعجب کردم. 
تا جایی که خانم دستجردی را می شناسم وی یک متخصص زنان و زایمان می باشد و ظاهرا در کار خود هم بنام و معروف است اما تخصصی در زمینه قضایی ندارد. آخرین سمت خانم دستجردی هم تصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده که به دلیل برخی اختلاف نظرها با رییس جمهور وقت برکنار می شود.
در حکم انتصاب خانم دستجردی هم مشخص نبود که وی به عنوان مشاور جنابعالی در چه زمینه ای انتخاب شده و تنها به طور کلی به ?سوابق و تجربیات ارزشمند? وی به عنوان دلیل انتخاب وی به عنوان مشاور اشاره گردیده است. در تلاش برای آشنایی با سوابق و تجربیات خانم دستجردی به هیچ سابقه مرتبط با قوه قضائیه نرسیدم و تنها در زندگی نامه وی به نکته ای برخوردم که امیدوارم درست نباشد. ظاهرا یکی از دلایل برکناری خانم دستجردی، آن طور که گفته می شود، مقاومت وی در برابر دستور احمدی نژاد مبنی بر برکناری برادر شما، آقای باقر لاریجانی، از سمت قائم مقامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است. چنانچه این موضوع رنگی از واقعیت داشته باشد می تواند شائبه انتخاب سیاسی خانم دستجردی به عنوان مشاور رئیس قوه قضائیه را تقویت نماید.
کنجکاوی در مورد خانم دستجردی بدون اختیار به کنجکاوی در مورد سایر مشاورین جنابعالی تسری یافت. طبق یافته های من، افزون بر خانم دستجردی، آقایان محمدجواد لاریجانی، علی بنایی و اصغر جهانگیر نیز جزو مشاورین شما هستند. آقای محمدجواد لاریجانی، مشاور امور بین الملل، علی بنایی، مشاور در امور هماهنگی با مجلس شورای اسلامی و آقای اصغر جهانگیر به مانند خانم دستجردی به طور کلی مشاور می باشند. در مورد آقای جهانگیر، اطلاع و شناخت خاصی ندارم. تنها می دانم که وی قبلا رییس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بوده و هم اکنون افزون بر سمت مشاور، بازرس ویژه جنابعالی نیز می باشد.
اما در مورد جناب محمدجواد لاریجانی به عنوان مشاور امور بین الملل باید عرض کنم که قوه قضائیه شأن و وظیفه بین المللی ندارد که بخواهد مشاور امور بین الملل داشته باشد و اگر قرار بر این باشد که قوه قضائیه برای موضوعاتی مانند حقوق بشر مشاور داشته باشد قطعا چنین مشاوری باید کسی باشد که دارای تحصیلات و دانش حقوقی بویژه در زمینه حقوق بشر است. موضوعاتی مانند حقوق بشر و به طور کلی حقوق بین الملل از تخصصی ترین حوزه های حقوق می باشند و حتی حقوقدانان برجسته، برای نمونه، دکتر ناصر کاتوزیان، هرگز به خود اجازه ورود به حوزه حقوق بین الملل و اظهارنظر در این زمینه را نمی دهند چه برسد به افرادی مانند محمدجواد لاریجانی که هیچ بهره ای از دانش حقوق ندارد.
در مورد جناب بنایی، که سابقه دو دوره نمایندگی مجلس از شهر قم را در کارنامه خود دارد، نیز باید عرض کنم که وی فاقد هر گونه سابقه قضایی می باشد و چه خوب بود که جنابعالی برای سمت مشاور امور پارلمانی خود از فردی استفاده می کردید که هم سابقه کار قضایی داشته و هم سابقه نمایندگی مجلس و ترجیحا فرد مزبور، برعکس جناب بنایی، فاقد هر گونه سابقه حزبی و جناحی می بود. به هر حال، شأن قوه قضائیه به عنوان فصل الخطاب حل و فصل اختلافات و دعاوی اقتضاء دارد افرادی منتسب و وابسته به قوه مزبور هیچ گونه سابقه ای از وابستگی های جناحی و حزبی نداشته باشند و باز شأن قوه قضائیه اقتضاء می کند که مشاورین این قوه از میان قوه مزبور انتخاب شوند و نه افراد خارج از قوه مزبور که دست بر قضا کوچکترین و کمترین سابقه قضایی ندارند!!!
منبع انتخاب


کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 92/11/9 ] [ 7:36 عصر ] [ سید صادق اکبری ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
www.criminallaw-ahwaz.ir

مدیر وبلاگ:
سید صادق اکبری [65]

ss_akbari@yahoo.com
خبرنامه وبلاگ
 
امکانات وبلاگ

پیوندهای ویژه












  • بک لینک
  • نوای کاروان
  • حقوق جزا و جرم شناسی علوم و تحقیقات خوزستان - سید صادق اکبری