سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزه های حقوق کیفری -جرم شناسی -بزه دیده شناسی
قالب وبلاگ
یک روز، یک حدیث
موضوعات وب
مقالات سید صادق اکبری
دانلود جزوات و مقالات
موسیقی وبلاگ
آمار بازدید
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 175195

گرانترین حق الوکاله تاریخ ایران متعلق به علی صابری وکیل نابینای است که پرونده بیماران هیموفیلی را در اختیار دارد  .

ایشان گرانترین حق الوکاله تاریخ قضائی ایران را به مبلغ 5/1 میلیارد تومان به نام خود ثبت کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، پرونده حقوقی بیماران هموفیلی بر اساس شکایت 974 نفر از بیماران هموفیلی از سال 81 به جریان افتاد و در خرداد 83 به صدور حکم رسید.

پرونده بیماران هموفیلی که از سال 74 به علت مصرف فرآورده های خونی وارداتی آلوده به ویروس ایدز و هپاتیت، به این بیماری ها مبتلا شده بودند، با حکم قاضی سعید نصیرانی، سرانجام پس از حدود 10 سال پیگیری مداوم از زمان آلودگی بیماران در سال 83 به نتیجه رسید که حاصل آن محکوم شدن وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون به پرداخت حدود 18 میلیارد تومان دیه به این قربانیان و نیز 5/1 میلیارد تومان به عنوان حق الوکاله وکیل پرونده شد.علی صابری، وکیل 33 ساله تهرانی که از هنگام تولد نابیناست، اکنون در مرحله دفاع از رساله دکترای خود در رشته حقوق دانشگاه تهران است و این پرونده حقوقی را در اولین تجربه کاری خود پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد به عهده گرفت که البته به همین خاطر هم برای گرفتن مدرک دکترای خود با مشکل مواجه شده است.

صابری با وکالت این پرونده توانست نام خود را به عنوان فردی که بیشترین حق الوکاله تاریخ قضائی ایران را به دست آورده است ثبت کند.

گرچه اجرای این حکم برای مدت طولانی به علت مشخص نبودن محل تامین اعتبار آن در هاله ای از ابهام بود و به همین خاطر مسعود پزشکیان، وزیر سابق بهداشت بارها اعلام کرده بود که با اجرای حکم مخالفتی ندارد اما چون اعتباری برای پرداخت آن تعیین نشده است، امکان پرداخت دیه هموفیلی ها وجود ندارد تا اینکه سرانجام در متمم بودجه 84 و بودجه 85 ردیف اعتباری مشخصی برای پرداخت دیه هموفیلی ها تعیین شد و سرانجام امسال طی دو چک این مبلغ به حساب دادگستری و واحد اجرای حکم در مجتمع قضائی صدر تهران پرداخت شد.

دیه بیماران هموفیلی طی دو نوبت از سوی وزارت بهداشت پرداخت شد که مبلغ حق الوکاله وکیل نیز جزو آن بود، اما واحد اجرای حکم در مرحله اول مبلغ حق الوکاله را به عنوان جزئی از دیه به موکلان پرونده یا همان بیماران هموفیلی پرداخت کرد و البته بیماران نیز سهم حق الوکاله وکیل را که حدود 750 میلیون تومان بود به حساب او واریز کردند.

اما در مرحله دوم پرداخت دیه بیماران، واحد اجرای حکم با عنوان اینکه حق الوکاله وکیل ابهام دارد مابقی مبلغ حق الوکاله را که حدود 750 میلیون تومان دیگر بود از سهم بیماران جدا کرد و از پرداخت آن جلوگیری کرد و اکنون رایزنی ها با دادگستری از سوی وکیل پرونده و کانون هموفیلی ایران برای دریافت بقیه این مبلغ ادامه دارد.

در تمام مدتی که از موکلانم در دادگاه دفاع می کردم هرگز آنان را بیمار خطاب نکردم و آنان را افرادی مظلوم نخواندم تا حس ترحم را به نفعشان برانگیزانم زیرا آنان نیازمند ترحم نیستند و حق خود را مطالبه می کنند، همیشه آنان را موکلانم خطاب کرده ام. این ها جملاتی است که علی صابری صاحب بیشترین حق الوکاله تاریخ ایران در جشن صدور اولین چک دیه این بیماران بیان کرد.

او گفت؛ این پرونده می تواند به عنوان یک الگو در دانشکده های حقوق بررسی شود زیرا مسائل مختلفی از قبیل مسوولیت مدنی دولت، دیه مساوی زن و مرد در مسوولیت های مدنی و نه کیفری و چگونگی رسیدگی حقوقی به شکایت هایی است که عامل وقوع آسیب به علت حرفه خود مرتکب خطا شده است و عمدی نداشته است.

 



کلیدواژه ها: گرانترین،حق الوکاله،هموفیلی ها،ایدز،هپاتیت،علی صابری،پرونده هموف(1)،

[ سه شنبه 93/12/5 ] [ 11:59 عصر ] [ سید صادق اکبری ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
www.criminallaw-ahwaz.ir

مدیر وبلاگ:
سید صادق اکبری [65]

ss_akbari@yahoo.com
خبرنامه وبلاگ
 
امکانات وبلاگ

پیوندهای ویژه












  • بک لینک
  • نوای کاروان
  • حقوق جزا و جرم شناسی علوم و تحقیقات خوزستان - سید صادق اکبری