سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزه های حقوق کیفری -جرم شناسی -بزه دیده شناسی
قالب وبلاگ
یک روز، یک حدیث
موضوعات وب
مقالات سید صادق اکبری
دانلود جزوات و مقالات
موسیقی وبلاگ
آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 175574

اگر موضوع انتخاب کردید نگران منابع نباشید فقط یک ایمیل بزنید با عنوان خود منابع معتبر را به شما معرفی خواهیم کرد.



کلیدواژه ها:
[ جمعه 92/9/8 ] [ 7:41 عصر ] [ سید صادق اکبری ]

با سلام دوستانی که در زمینه پروپوزال و پایانه و مقاله در رشته حقوق نیاز به مشاوره و همکاری دراند می تواند از طریق ایمیل مشکلات خود را به بنده در میان بزارند . و مشاوره و همکاری لازم را متقبل می شوم.

 



کلیدواژه ها:
[ جمعه 92/9/8 ] [ 7:5 عصر ] [ سید صادق اکبری ]

- دفاعیات در حقوق کیفری بین المللی

2-  اعتبار قاعده سابقه در مراجع کیفری بین المللی

3- موارد زندان در اسلام       

4- چرایی جرم انگاری در قلمروی اخلاق زیستی

5- تاثیر خویشاوندی در جرم زنا                

6-  پیشگیری وضعی از جرایم اقتصادی

7-  چالش های پیشگیری وضعی از جرم

8- هرزه نگاری در حقوق کیفری ایران

9- جرائم شرکتی از دیدگاه جرم شناختی

10- مبانی جرم انگاری تجهیزات دریافت از ماهواره، نقد و تطبیق آن با معیارهای جرم انگاری

11- بررسی راهکارهای اصولی پیشگیری از جرم در نیروهای مسلح

12- دادرسی ترمیمی در حقوق کیفری ایران

13- توجه به حالت خطرناک برای مدیریت و کنترل بزهکاری

14- اصل تناسب جرم و مجازات در حقوق بین المللی کیفری

15- گسترش قاچاق مشروبات الکلی و سیاست جنایی ایران در پیش گیری و مقابله با آن

16- جرم انگاری های جدید در حقوق کیفری ایران در پرتو جرایم سازمان یافته‌ی فراملی

17- اصول حاکم بر مجازات های بدنی

18- رویکرد نوین نسبت به اموال مجرمین در بزهکاری سازمان یافته یا اقتصادی

19- نگرشی بر قاچاق مواد مخدر و قاچاق مهاجرین در معاهدات بین المللی

20- بررسی عوامل خانوادگی موثر در بزهکاری اطفال و نوجوانان

 برای موضوعات بهتر و مورد علاقه ی خود یک ایمیل خالی بزنید ایمیل بنده داخل پرو فایل هست



کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 92/9/6 ] [ 5:19 عصر ] [ سید صادق اکبری ]

ب: مبانی جرم شناختی تعویق صدور حکم 

1- نظریه ی واکنش اجتماعی

در جرم‌شناسی ،اصطلاح «واکنش اجتماعی» دامنة گسترده‌ای را شامل می‌شود، که هم شامل مجازاتها و اقدامات تأمینی و تربیتی است و هم قانونگذاری کیفری و نهادهای واکنش اجتماعی علیه جرم را شامل می‌شود. نظریه‌های واکنش اجتماعی که در جرم شناسی مطرح می‌شوند، شامل چهار نظریه است که به عنوان نظریه‌های کلان در جامعه‌شناسی جنایی نیز بعضاً مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چهار نظریه عبارتنداز: 1. نظریه تعامل گرایی یا برچسب زنی که به بررسی کنش متقابل بین فرد و نهادهای واکنش اجتماعی علیه جرم می‌پردازد، از جمله پلیس، دستگاه قضایی، نحوه اجرای مجازاتها و    …؛ 2. نظریه جرم شناسی سازمانی یا جرم‌شناسی تشکیلاتی که به بررسی تناسب بین سازمان و تشکیلات قضایی، پلیسی و اجرایی و نحوه مبارزه آنها با میزان جرایم در جامعه می‌پردازد؛ 3. نظریه جرم‌شناسی رادیکال یا جرم‌شناسی انتقادی که با رویکردی سیاسی به علت شناسی بزهکاری در جوامع می‌پردازد؛ 4. نظریه بزه دیده شناسی که به مطالعه نقش مجنی علیه (بزه دیده) در فرایند کیفری می‌پردازد. زیرا این نظریه معتقد است که رقم قابل توجهی از محکومیت به لحاظ تاثیر سوء فراین قضایی مجددا مرتکب جرم می شوند و تحقیقات نشان داده است که بیش از سه چهارم مجرمین که از زندان ترخیص می شوند مجددا به مراکز پلیسی باز می گردند از این منظر که اعمال نهاد تعویق صدور حکم متناسب با سازکار های این نظریه است این نظریه به عنوان یکی از مبانی نظری جرم شناختی این نهاد مورد بررسی قرا رگرفت.[1]

الف: جرم شناسی سازمانی:

اقدام به مطالعه تطبیقی و سنجش می زند. اینکه آیا با توجه به سرمایه گذاری اعم از مالی، انسانی، فکری درباره نهادهای، کیفری جرم (سپس، دادسرا، زندان و...) در امر اصلاح و درمان و جلوگیری از تکرار جرم کاهش تراکم پرونده و جمعیت کیفری زندان و غیره به تعبیر کلی تر در مهار و کنترل جرم تاثیر گذار بوده یا خیر؟ میزان رضایت افکار عمومی نسبت به این قبیل نهادهای مبارزه علیه جرم چگونه است؟ آیا با توجه به نتیجه ارزیابی و مقایسه، اقدام به زندان زدایی کنیم و جانشین های را برای زندان پیشنهاد کنیم یا خیر؟

یکی از نتایج جرم شناسی در آمریکا رویکرد خصوصی کردن زندان ها، زندان های خانگی و حذف زندان های کوتاه مدت است، زیرا بیلان زندان ها موید تکرار جرم است. لذا بودجه اختصاسی و نتیجه آمده باهم همخوانی نداشته اند[2]. مطالعه جرم شناسی سازمانی نشان می دهد که این جرم شناسان (طرفدار اصلاح و درمان) نتوانستند مبارزه موثری با تکرار جرم و یا افزایش نرخ بیکاری صورت دهند، به این معنا که مطالعات سنجش راجع به عملکرد تربیتی و اصلاحی مجازات ها نشان داده که علی رغم اصلاح و آرایش محیط زندان کماکان با مشکل افزایش جرائم روبرو هستیم و حتی  (سه چهارم) محکومین سابق زندان ها، مجددا باز برمی گردند. لکین از ارزیابی های اخیر نشان داد. که زندان به عنوان کیفری سالب آزادی، تنها رسالت سنتی خود «حفاظت جامعه را به دوش می کشد»[3]به نظر می رسد در این راستا یکی از راهکار های کم کردن بار دستگاه عدالت کیفری خروج از فرایند کیفری از طریق اعمال نهاد تعویق صدور حکم تعویق است ازین رو جرم شناسی سازمانی یکی از مبانی این نهاد قابل طرح است.

ب-  نظریه عقلانیت

نظریه عقلانیت یا انتخاب معقول که نظریه اقدام معقول نامیده می شود شامل مطالعاتی است که در صدد ارائه چارچوبی معقول برای رفتار های اجتماعی است ، این نظریه اکنون محور مطالعات بینابین در عرصه های علوم سیاسی ،جامعه شناسی ، فلسفه و سایر علوم است.معقول بودن ناظر به انتخاب فرد و سیستم و یا هردو است بنابراین همانگونه که بزه کار یا بزه دیده در سیستم عدالت کیفری از روی عقلانیت تصمیم می گیرد. سازمان عدالت کیفری باید از روی عقلانیت تصمیم بگیرد.

بدین سان بر اساس نظریه عقلانیت تصمیمات سیستم عدالت کیفری چه در مرحله تعقیب و چه در مرحله رسیدگی و چه در مرحله اجرا معقول می گردد.[4]نظریه ای که در جرم شناسی تحت عنوان نظریه عقلانیت یا اقدام معقول مطرح می شود ناظر به رفتار عقلانی اطراف درگیر در فرایند کیفری است. لذا عقلانی بودن اقدامات سازمان عدالت کیفری را مورد بررسی قرار نداده اما نظریه عقلانیت که به عنوان یک نظریه بنیادین در عرصه های مختلف علوم سیاسی ،جامعه شناسی، و فلسفه مورد مطالعه قرار می گیرد.نظریه ای عام و درصد تبین آن است که هر رفتاری بشری اعم از رفتار فردی ،اجتماعی ، سازمانی و غیر سازمانی ،عقلانی و در قالب سود و زیان بررسی می شود.[5]

 

ادامه دارد..........


 



کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 92/9/6 ] [ 5:12 عصر ] [ سید صادق اکبری ]
<   1   2  
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ
www.criminallaw-ahwaz.ir

مدیر وبلاگ:
سید صادق اکبری [65]

ss_akbari@yahoo.com
خبرنامه وبلاگ
 
امکانات وبلاگ

پیوندهای ویژه












  • بک لینک
  • نوای کاروان
  • حقوق جزا و جرم شناسی علوم و تحقیقات خوزستان - سید صادق اکبری